کراتینه مو

 کراتینه مو درمانی است که گاهی اوقات به نام  کراتینه برزیلی نیز نامیده می شود،این روش شیمیایی است که معمولاً در سالن های زیبایی انجام می شود و می تواند موها را تا 6 ماه صاف تر نشان دهد. درخشندگی شدیدی به موها می بخشد و می تواند موخوره را کاهش دهد.

این فرآیند شامل شستن موهایتان می شود، سپس از یک آرایشگر می خواهید این درمان را روی موهای خیس برس بزنید، جایی که حدود 30 دقیقه بماند.

برخی از آرایشگران ترجیح می دهند ابتدا موها را با سشوار خشک کنند و این درمان را روی موهای خشک اعمال کنند. سپس موها را در بخش‌های کوچک اتو می‌کنند تا روی کراتینه مو مهر و موم شوند.

کل این فرآیند می‌تواند چندین ساعت طول بکشد - بنابراین یک کتاب یا چیزی آرام برای انجام دادن بیاورید!

کراتینه مو سر یک خانم، به صورت قبل و بعد کراتینه مو


اگر مطمئن نیستید که درمان کراتینه برای شما مناسب است، مزایا و معایب را در زیر بخوانید.

مزایای بالقوه درمان کراتینه مو

بدن به طور طبیعی پروتئین کراتین را تولید می کند - این همان چیزی است که مو و ناخن از آن تشکیل شده است.

کراتین موجود در این درمان ها ممکن است از پشم، پر یا شاخ گرفته شود. شامپوها و نرم‌کننده‌های خاصی حاوی کراتین هستند، اما معمولاً از درمان‌های آرایشگاهی که توسط یک متخصص انجام می‌شود، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.


مزایای انجام کراتینه درمانی حرفه ای یا انجام آن در خانه می تواند شامل موارد زیر باشد:

موهای صاف و براق

کراتین سلول‌هایی را که روی هم قرار می‌گیرند و رشته‌های مو را تشکیل می‌دهند، صاف می‌کند، که به معنی موهایی دارید که راحت تر میتوانید به آن حالت دهید، وزی مو کمتر خواهد شد. این باعث می شود موهای شما به سادگی خشک شوند در عین حال آنها صاف و درخشنده تر هستند


نتایج طولانی مدت

در صورتی که شما هفته ای دو الی 3 بار موهای خود را میشورید، این درمان می تواند تا شش ماه اثر داشته باشد.


موهای قابل کنترل تر

درمان‌های کراتینه موها را قابل کنترل‌تر می‌کنند، به خصوص اگر موهای شما به‌خصوص وز یا ضخیم باشد.

اگر دائماً موهای خود را با حرارت حالت دهید، متوجه خواهید شد که با درمان کراتینه موهای شما سریعتر خشک می شود. برخی افراد تخمین می زنند که کراتین زمان خشک شدن آنها را بیش از نصف کاهش می دهد.

همچنین ممکن است موهای شما سالم‌تر و قوی‌تر شوند، زیرا می‌توانید آن‌ها را بیشتر با هوا خشک کنید و از آسیب گرما در امان بمانید.

رشد مو

کراتین می تواند مو را تقویت و تقویت کند تا به راحتی از بین نرود. این می‌تواند باعث شود که موها سریع‌تر رشد کنند، زیرا نوک موها از بین نمی‌روند.




نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

پودر پروتئین چیست؟

لمینت ناخن چیست؟

لیفت ابرو در آرایشگاه